top of page
  • Foto van schrijverBessems Marketing Service

Het belang van een goede huisstijl

Wat hebben Coca-Cola, Nike en Apple met elkaar gemeen? Ze hebben allemaal een onweerstaanbare huisstijl die je van mijlenver herkent! Een huisstijl bepaalt de identiteit en herkenbaarheid van jouw merk en is een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. Een huisstijl is de visuele presentatie van jouw bedrijf zoals Bessems Marketing Service en omvat onder andere het logo, kleuren, typografie en beeldmateriaal. In deze blog bespreken wij van Bessems Marketing Service het belang van een goede huisstijl en hoe deze kan bijdragen aan het succes van jouw bedrijf.



Herkenbaarheid en consistentie

Een goede huisstijl zorgt voor herkenbaarheid. Het logo en de kleuren van jouw bedrijf worden geassocieerd met jouw producten en diensten. Zo wordt er bij Bessems Marketing Service ook veel gebruik gemaakt van herkenbare kleuren. Daarnaast is consistentie belangrijk. Door dezelfde huisstijl te gebruiken in alle communicatie-uitingen, zoals de website, visitekaartjes en brochures, ontstaat er een uniforme uitstraling. Dit zorgt voor vertrouwen en professionaliteit bij klanten en potentiële klanten.


Onderscheidend vermogen

Een goede huisstijl kan ook bijdragen aan het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf. Zo heeft Bessems Marketing Service een uniek en aansprekend logo wat ervoor zorgt dat Bessems Marketing Service opvalt tussen concurrenten en in het geheugen van potentiële klanten blijft hangen. Ook de keuze van kleuren en typografie kunnen hieraan bijdragen.


Communicatiekracht

Een goede huisstijl kan ook bijdragen aan de communicatiekracht van jouw bedrijf. Het is een belangrijk middel om de boodschap van jouw bedrijf over te brengen. De keuze van beeldmateriaal en typografie kan bijvoorbeeld bepaalde waarden en emoties uitstralen die passen bij jouw bedrijf en jouw doelgroep aanspreken.



Een goede huisstijl is dus van groot belang voor elk bedrijf. Het zorgt voor herkenbaarheid en consistentie, draagt bij aan het onderscheidend vermogen en heeft communicatiekracht. Een professionele en uniforme uitstraling van jouw bedrijf kan bijdragen aan het succes ervan. Besteed daarom voldoende aandacht aan het ontwikkelen en onderhouden van jouw huisstijl en laat deze aansluiten bij de identiteit en doelstellingen van jouw bedrijf. Benieuwd naar de mogelijkheden? Klik hier!


28 weergaven

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page